Розсилка МОНУ

Колеги, вітаємо!

У сьогоднішньому листі нашої традиційної розсилки ви дізнаєтесь про звільнення учнів 4-х та 9-х класів від ДПА, рекомендації МОН і МОЗ щодо посилення карантину, підсумки діалогової платформи "Освіта України 2021: стратегічні цілі в дії" та про інші важливі новини за останні 7 днів.

Розпочинаємо!

УЧНІВ 4-Х ТА 9-Х КЛАСІВ ЗВІЛЬНЕНО ВІД ПРОХОДЖЕННЯ ДПА

У 2020/2021 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ

Учнів, які завершують здобуття початкової (4-ті класи) та базової загальної середньої (9-ті класи) освіти, звільнено від проходження державної підсумкової атестації у 2020/2021 навчальному році. Відповідний наказ МОН №273 зареєстровано в Міністерстві юстиції.

У відповідному документі про освіту учнів, звільнених від ДПА, необхідно зробити запис "звільнений(а)".

Докладніше – за посиланням.

МОН І МОЗ РЕКОМЕНДУЮТЬ ПОСИЛИТИ

КАРАНТИННІ ЗАХОДИ В ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ

Додатково до встановлених карантинних заходів, враховуючи зростання показників захворюваності та рішення регіональних комісій ТЕБ та НС, спільні рекомендації МОН і МОЗ передбачають запровадження додаткових обмежень при "жовтих" та "помаранчевих" рівнях епідемічної небезпеки.

Зокрема, пропонується переводити на дистанційне навчання учнів 5-11 класів закладів загальної середньої освіти.

Деталі про це – ось тут.

ОПИТУВАННЯ ЮНІСЕФ:

ЯК ОСВІТЯНИ СТАВЛЯТЬСЯ ДО ВАКЦИНАЦІЇ ВІД COVID-19?

Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) проводить опитування, щоб дізнатися думку освітян про вакцинацію від COVID-19 та краще зрозуміти, якої інформації їм не вистачає.

Анкета складається з трьох розділів: ставлення до вакцинації, інформація про вакцинацію, інформація про вас.

Для заповнення анкети вам знадобиться близько 10 хвилин. Дані збираються анонімно і не передаватимуться третім особам.

Опитування – за цим посиланням: https://forms.gle/z9t7W15E8prr8iNh8.

Будемо вдячні, якщо матимете змогу заповнити анкету і передати її для заповнення своїм колегам-освітянам!

РЕЗУЛЬТАТИ ПЕРШОГО ЕТАПУ СЕРТИФІКАЦІЇ ВЧИТЕЛІВ

РОЗМІЩЕНО В Е-КАБІНЕТАХ УЧАСНИКІВ

В кабінетах учасників сертифікації розміщено результати першого етапу сертифікації вчителів початкової школи 2021 року – незалежного тестування фахових знань та умінь.

Учасники можуть завантажити картки результатів та сканкопії своїх бланків відповідей. Учасників сертифікації, які за підсумками незалежного тестування набрали менше 60% від максимальної кількості балів, вважають такими, що не пройшли тестування, і не допускають до участі у другому етапі.

Наступний етап сертифікації – самооцінювання власної педагогічної майстерності – заплановано на період з 29 березня до 20 квітня. Його проводитиме Державна служба якості освіти.

Деталі про результати першого етапу сертифікації читайте ось тут.

СТАРТУВАЛА КАМПАНІЯ "ПОДЯКУЙ ВЧИТЕЛЮ"

Міністерство освіти і науки України спільно з фінським проєктом "Навчаємось разом" проводять кампанію "Подякуй вчителю". Мета кампанії – нагадати українцям про важливу роль, яку вчителі відіграють у подальшому розвитку учнів, навіть у дорослому житті. Організатори пропонують приєднатись до героїв відеоролика, опублікованого на сторінці МОН у YouTube, та висловити вдячність своїм улюбленим педагогам, яким українці завдячують своїми успіхами.

Кампанія "Подякуй вчителю" є завершальним етапом національного проєкту "Класний вчитель". В межах проєкту створено:

• онлайн-опитування для батьків учнів та вчителів, за результатами якого було отримано портрет ідеального вчителя, як його бачать батьки та самі вчителі;

• спецпроєкт з онлайн-виданням "Українська правда.Життя" про сучасні формати освіти та важливі компетентності педагогів, які вони мають застосовувати на практиці в Новій українській школі;

• соціальний відеоролик, а також білборди з реальними українськими вчителями.

Докладніше – за посиланням.

КЛЮЧОВИМИ ЗАВДАННЯМИ 2021 РОКУ Є ПРОДОВЖЕННЯ РЕФОРМИ "НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА" ТА ПОДАЛЬША ДІДЖИТАЛІЗАЦІЯ

Відбулась діалогова платформа "Освіта України 2021: стратегічні цілі в дії". Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет наголосив, що ключовим завданням МОН у 2021 році є продовження реформи системи загальної середньої освіти відповідно до законів "Про освіту", "Про повну загальну середню освіту" та Концепції "Нова українська школа". Цьогоріч розпочинається пілотування реформи "Нова українська школа" на наступному рівні – у базовій середній освіті.

Він також наголосив, що складовою реформи "Нова українська школа" є підготовка нового вчителя, тому мета МОН – сприяти його професійному та особистому зростанню, а також підвищувати його соціальний статус.

Сергій Шкарлет акцентував і на тому, що продовження діджиталізації освітнього процесу в умовах COVID-19 є пріоритетним цього року.

Докладніше про це читайте ось тут. А за цим посиланням дивіться запис трансляції діалогової платформи "Освіта України 2021: стратегічні цілі в дії".

СТАРТ МОНІТОРИНГОВОГО ДОСЛІДЖЕННЯ ЯКОСТІ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ

Міністерство освіти і науки України, фонд "The LEGO Foundation" та Австралійська рада освітніх досліджень (ACER) розпочинають проведення моніторингу якості початкової освіти "Ефективність впровадження діяльнісних та ігрових методів навчання в освітній процес Нової української школи" – першого в Україні дослідження, що має намір проаналізувати, яким чином ігрові та діяльнісні методи навчання реалізуються в освітньому процесі початкової школи.

Дослідження, що відбуватиметься протягом чотирьох років, буде реалізоване за участю Української асоціації дослідників освіти, Австралійської ради освітніх досліджень та Українського інституту розвитку освіти.

Мета дослідження – з’ясувати ефективність впровадження діяльнісних та ігрових методів навчання в освітній процес Нової української школи та виявити їхній вплив на формування ключових компетентностей учнів початкової школи, зокрема читацької та соціально-емоційної.

Докладніше про дослідження – ось тут.

УРЯД ВДОСКОНАЛИВ ФОРМУЛУ РОЗПОДІЛУ ОСВІТНЬОЇ СУБВЕНЦІЇ

МІЖ МІСЦЕВИМИ БЮДЖЕТАМИ

Кабінет Міністрів вніс зміни до формули розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами. Рішення удосконалює формулу розподілу у зв’язку із завершенням адміністративно-територіальної реформи та приводить формулу у відповідність до чинних норм бюджетного законодавства.

У формулі вдосконалюється механізм визначення коефіцієнтів приведення та розрахункової наповнюваності класів для всіх територіальних громад, що визначатиметься на основі об’єктивних критеріїв:

• щільності та чисельності населення відповідної громади;

• відсотка населення, яке проживає в сільській місцевості.

Розподіл обсягу освітньої субвенції здійснюється за єдиними підходами для всіх місцевих бюджетів України.

Деталі про рішення – ось тут.

ПЕРЕРОЗПОДІЛЕНО ОСВІТНЮ СУБВЕНЦІЮ

ДЛЯ УНИКНЕННЯ ЗАБОРГОВАНОСТІ ЗАРПЛАТ У 5 ОБЛАСТЯХ

Кабінет Міністрів перерозподілив видатки освітньої субвенції між місцевими бюджетами та розподілив резерв освітньої субвенції – це дозволить уникнути заборгованості з виплати зарплати педагогам у 5-ти областях України.

Перерозподіл обсягу освітньої субвенції здійснюється за зверненнями відповідних обласних державних адміністрацій виключно через виявлені неточності у даних, що вплинули на формульний розрахунок обсягів освітньої субвенції та у зв’язку із завершенням адміністративно-територіальної реформи.

Докладніше про це читайте за посиланням.

ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

НАЦІОНАЛЬНИХ МЕНШИН – НА ОСОБЛИВОМУ КОНТРОЛІ МОН

Міністерство спростовує поширену в ЗМІ інформацію щодо можливого незабезпечення підручниками мовами нацменшин у закладах загальної середньої освіти на Закарпатті.

Питання забезпечення освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти та створення умов для збереження мовної та етнічної самобутності угорців, які проживають в Україні, перебуває на особливому контролі МОН. Видання підручників та посібників для класів з навчанням угорською мовою (оригінальних та перекладних) здійснюється щорічно за кошти Державного бюджету України.

Зокрема, у 2020-2021 роках оголошено конкурсні відбори підручників (крім електронних) для здобувачів повної середньої освіти та педагогічних працівників для 4-х та 8-х класів. За узагальненими результатами вибору закладами загальної середньої освіти, оригінальні підручники для 4-х і 8-х класів видаватимуться у перекладі мовами національних меншин. Так, йдеться про підручники угорською мовою, що отримали найвищий узагальнений результат вибору закладами освіти:

• 4 клас – "Математика", "Я досліджую світ", "Мистецтво", "Інформатика";

• 8 клас – "Історія України", "Всесвітня історія", "Інформатика", оскільки саме ці три назви підручників розроблено відповідно до оновлених (нових) навчальних програм.

26 лютого, 01:04

МОН Україниpress@mon.gov.ua

Кому:garasymivschool@ukr.net

Вітаємо, колеги!

Сьогодні у нашому традиційному листі дізнавайтесь про рекомендації для шкіл щодо роботи під час адаптивного карантину, затверджену типову освітню програму для 5-9 класів, старт сертифікації вчителів та інші важливі новини. Також на вас чекає добірка корисних можливостей для педагогів та учнів.

Розпочинаємо!

РЕКОМЕНДАЦІЇ МОН ШКОЛАМ ДЛЯ РОБОТИ

ПІД ЧАС АДАПТИВНОГО КАРАНТИНУ З 24 ЛЮТОГО

Оприлюднено рекомендації МОН щодо роботи шкіл під час адаптивного карантину. Нагадаємо, з 24 лютого на території України встановлюється "жовтий" рівень епідемічної небезпеки, відповідно до якого, зокрема, забороняється:

відвідувати заклади освіти здобувачами освіти у разі, коли на самоізоляції через контакт з пацієнтом з підтвердженим COVID-19 перебуває більш як 50% здобувачів освіти та персоналу закладу;

проводити в закладах освіти масові заходи (вистави, свята, концерти) за участю здобувачів освіти з більш ніж однієї групи (класу) та за присутності глядачів (відвідувачів);

проводити масові (культурні, спортивні, наукові, освітні, професійні тематичні та інших) заходи за участю більше однієї особи на 4 кв. м. площі будівлі або території (якщо захід проводиться на відкритому повітрі) або наповненістю залів понад 50% місць у кожному окремому залі.

У разі встановлення на території регіону "червоного" рівня забороняється відвідувати заклади освіти незалежно від форми власності її здобувачами, крім здобувачів закладів дошкільної освіти, спеціальних закладів освіти та учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти.

Докладніше про це – за посиланням, повний текст рекомендацій завантажуйте тут.

ЗАТВЕРДЖЕНО ТИПОВУ ОСВІТНЮ ПРОГРАМУ ДЛЯ 5-9 КЛАСІВ

19 лютого затверджено типову освітню програму для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти. Програма створює умови для продовження реформи "Нова українська школа" у 5-9 класах із 2022 року.

З-поміж важливих положень:

при 5-денному навчальному тижні кількість годин становить: для учнів 5 класу – 28, 6 класу – 31, 7 класу – 32, 8 класу – 33, 9 класу – 33 години на тиждень;

гранично допустиме річне навчальне навантаження учнів становить: для 5-6 класів – 2 065 годин, 7-9 класів – 3 430 годин (разом – 5 495 годин);

реалізація соціальної та здоров’язбережувальної освітньої галузі здійснюється через інтегрований курс "Здоров’я, безпека та добробут" (5-9 класи) і предмет "Підприємництво і фінансова грамотність" (8-9 класи);

передбачено можливість вивчення учнями 5-6 класів у межах соціальної та здоров’язбережувальної освітньої галузі одного з предметів: "Етика", "Культура добросусідства" або іншого курсу морального спрямування;

заклад освіти визначає перелік навчальних предметів (інтегрованих курсів) для реалізації кожної освітньої галузі, що відображається в навчальному плані освітньої програми закладу освіти.

Докладніше про типову освітню програму читайте ось тут, із самою програмою ознайомлюйтесь ось тут.

ЗА ДВА ДНІ СТАРТУЄ СЕРТИФІКАЦІЯ ВЧИТЕЛІВ 2021

Вже 27 лютого відбудеться перший етап сертифікації – незалежне тестування фахових знань та умінь вчителів початкової школи.

Іспит розпочнеться об 11:00. Допуск учасників сертифікації до пунктів тестування здійснюватиметься з 10:15 до 10:50. Для входу до пункту тестування учасник сертифікації має показати паспорт або інший документ, що посвідчує особу, та лист-виклик.

Листи-виклики розміщено в “Кабінеті учасника сертифікації”. У них зазначено адреси пунктів проведення незалежного тестування. Радимо учасникам завчасно роздрукувати лист-виклик: цей документ є обов’язковим для допуску до пункту тестування.

Більше інформації про перший етап сертифікації та корисні матеріали для підготовки до нього – за посиланням.

ЛИШИВСЯ ТИЖДЕНЬ ДЛЯ РЕЄСТРАЦІЇ НА ЗНО 2021

До завершення реєстрації для участі в зовнішньому незалежному оцінюванні 2021 року лишився тиждень – вона триває до 5 березня. Наразі для участі в ЗНО й державній підсумковій атестації зареєстровано близько 150 тис. осіб.

За нагоди просимо нагадати учням про ці терміни, щоб вони встигли зареєструватись на ЗНО, якщо ще не зробили цього.

Про всі деталі цьогорічного ЗНО можна дізнатися на сайті Українського центру оцінювання якості освіти.

ОСВІТНІЙ ВЕБСЕРІАЛ ДЛЯ ПІДЛІТКІВ “ФІНАНСОВИЙ SKILLUP.

ШКОЛА ПЛАТІЖНОЇ ГРАМОТНОСТІ”

Для поглиблення знань підлітків щодо сфери фінансової грамотності, безготівкових рахунків та правил безпечних онлайн-платежів компанія Mastercard у співпраці з Асоціацією "ЄМА" та за підтримки МОН представила освітній вебсеріал "Фінансовий SkillUp. Школа платіжної грамотності".

Вебсеріал складається із п’яти серій по 5-8 хвилин за такими темами:

моя перша платіжна картка (частина 1 і 2),

сучасні платіжні інструменти,

оплати в інтернеті,

безпечний геймінг.

Відео вже доступні у спеціальному розділі на сайті МОН. Докладніше про вебсеріал читайте ось тут.

ВЕБІНАР ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ ЗА УЧАСТІ НАУКОВЦІВ

Як зацікавити дітей наукою? SCIENCE TEENS PLATFORM запрошує вчителів на відкритий вебінар за участі українських вчених. 11 березня науковці розкажуть, як провести урок захопливо та інтерактивно і де шукати нову цікаву інформацію для школярів.

Лекторами будуть:

астрофізикиня Олена Компанієць, яка двічі перемогла в конкурсах NASA, зокрема з командою українських школярів;

нейрофізіолог Сергій Данилов, який створює технологію з покращення якості читання школярів;

кліматологиня Світлана Краковська, учасниця Міжурядової групи експертів з питань зміни клімату при ООН.

Кожен виступ – 20 хвилин у форматі уроку. Далі – сесія питань-відповідей. Учасники вебінару додатково отримають повний курс із 16 лекцій та воркшопів на теми природи, космосу, людини.

Реєстрація на вебінар – за посиланням.

БЕЗПЕЧНЕ ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ

ТА ФОРМУВАННЯ ПОВЕДІНКИ ДІТЕЙ В ІНТЕРНЕТІ

Міністерство надзвичайно стурбоване трагічними подіями, що сталися з підлітками через небезпечні ігри в соціальних мережах. Створення безпечного освітнього середовища, зокрема в інтернеті, формування навичок цифрової грамотності та поведінки у дітей у всесвітній мережі є важливими завданнями.

Зокрема, на сайті МОН можна знайти розділ “Безпека дітей в Інтернеті” для підвищення рівня обізнаності батьків і вчителів.

Крім того, діють телефони "гарячих ліній", за якими діти можуть отримати психологічну підтримку в разі, якщо вони потрапили в ризиковані для здоров’я ситуації, зокрема випадки, пов’язані із соціальними мережами.

Національна дитяча гаряча лінія: 0-800-500-225 (безкоштовно зі стаціонарних), 116111 (безкоштовно з мобільних).

Безкоштовна цілодобова гаряча лінія для жертв домашнього насильства – 15-47.

Безкоштовна Національна гаряча лінія з попередження домашнього насильства – 116-123.

На платформі цифрової освіти ДІЯ також можна знайти освітній Серіал для батьків "Безпека дітей в інтернеті" про те, як уберегти дітей онлайн від шкідливих матеріалів, кібербулінгу, суїцидальних інтернет-спілок, сексуального насильства.

На сайті Міністерства цифрової трансформації оприлюднено онлайн-посібник "COVID-19. Поради з безпеки онлайн для батьків та опікунів". У ньому розміщена інформація про найбільш актуальні проблеми віртуального життя дітей, способи розв’язання проблем та захист дітей онлайн під час карантину.

Ми спільно маємо відслідковувати нові тенденції в цифровому середовищі, вчасно на них реагувати та підвищувати обізнаність батьків, вчителів та дітей щодо можливих ризиків.

ПЛАН ЗАХОДІВ ЩОДО РЕАЛІЗАЦІЇ КОНЦЕПЦІЇ РОЗВИТКУ

STEM-ОСВІТИ ДО 2027 РОКУ

Оприлюднено план заходів щодо реалізації Концепції розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти) до 2027 року.

Зокрема, план заходів передбачає розробку:

навчальних матеріалів та методичних рекомендацій для вчителів з підготовки здобувачів освіти до участі у міжнародному освітньому дослідженні PISA;

циклу відеолекцій для вчителів фізики, математики і початкових класів зі STEM-освіти;

нового змісту STEM-освіти для здобувачів загальної середньої освіти.

Докладніше про це читайте ось тут, а сам план заходів завантажуйте за цим посиланням.

На сьогодні все! Дякуємо, що залишаєтесь із нами на зв’язку.

Нагадуємо, отримання цієї розсилки – добровільне. Якщо ви НЕ ХОЧЕТЕ її читати, будь ласка, дайте знати у цій формі.

Якщо ви знаєте освітян, яким можуть бути цікаві такі листи від нас, будь ласка, надішліть їм посилання на відповідну анкету:

для освітніх управлінців – forms.gle/88XZjnrBmbtAbTRD7

для вчителів – forms.gle/jSiZjbY5Gvw6ie2s9

Дати нам поради щодо вдосконалення цих листів ви можете за посиланням. Нам дуже важлива ваша думка :-)

До наступного четверга!

З любов'ю

команда Міністерства освіти і науки України

Кiлькiсть переглядiв: 69

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.